Photo by Kelly on Pexels

Oι πτήσεις θα μπορούσαν να γίνουν πιο επικίνδυνες | Αιτία η κλιματική αλλαγή

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Η κλιματική αλλαγή θα κάνει τις πτήσεις πολύ πιο επικίνδυνες και οι επιβάτες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για σημαντικά πιο έντονες αναταράξεις στο μέλλον, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Reading στο Ηνωμένο Βασίλειο, που ήρθε στο προσκήνιο μετά το περιστατικό με την πτήση της Singapore Airlines.

Το τι ακριβώς προκάλεσε τις αναταράξεις στην πτήση της Singapore Airlines από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη είναι ακόμη ασαφές, όπως εξήγησε ο καθηγητής ατμοσφαιρικής επιστήμης, Paul Williams. Οι αναταράξεις στις πτήσεις θα μπορούσαν να προκληθούν από καταιγίδες, βουνά και ισχυρά ρεύματα αέρα, γνωστά ως ρεύματα πίδακα, δήλωσε ο κ. Williams, ο οποίος διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Reading.

“Στην τελευταία περίπτωση, μιλάμε για αναταράξεις καθαρού αέρα, οι οποίες είναι δύσκολο να αποφευχθούν επειδή δεν εμφανίζονται στο ραντάρ καιρού στο πιλοτήριο”, είπε. Πρόσθεσε δε, ότι η λεπτομερής ανάλυση των μετεωρολογικών συνθηκών της Τρίτης θα πάρει αρκετό χρόνο.

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου, η διάρκεια των σοβαρών αναταράξεων πάνω από τον Βόρειο Ατλαντικό αυξήθηκε κατά 55% ετησίως μεταξύ 1979 και 2020. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου προκαλεί τη θερμότητα του αέρα, η οποία αυξάνει τη λεγόμενη διάτμηση του ανέμου. Αυτό στη συνέχεια οδηγεί σε αναταράξεις.

Ο κίνδυνος δεν περιορίζεται μόνο στον Βόρειο Ατλαντικό. Η ερευνητική ομάδα παρατηρεί επίσης την εξέλιξη στον εναέριο χώρο πάνω από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τον Νότιο Ατλαντικό.

Λίγοι θάνατοι λόγω αναταράξεων μέχρι στιγμής

Σύμφωνα με τον κ. Williams, η τάση αυτή δεν αναμένεται να σταματήσει. “Οι πιο πρόσφατες προβλέψεις μας για το μέλλον δείχνουν ότι οι σοβαρές αναταράξεις στα ρεύματα πίδακα θα διπλασιαστούν ή τριπλασιαστούν τις επόμενες δεκαετίες, αν το κλίμα συνεχίσει να αλλάζει όπως αναμένουμε”, είπε.

Μια μελέτη κινεζικής ερευνητικής ομάδας καταλήγει σε παρόμοια συμπεράσματα. Σύμφωνα με αυτήν, η διάτμηση του ανέμου πάνω από την Ευρώπη και την Ασία έχει αυξηθεί σημαντικά. Λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, προβλέπεται ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το 2100.

Τα θανατηφόρα ατυχήματα λόγω αναταράξεων εξακολουθούν να είναι σπάνια. “Ο τελευταίος θάνατος που προκλήθηκε από αναταράξεις καθαρού αέρα ήταν στα τέλη του 1997 και από άλλους τύπους αναταράξεων το 2009, δήλωσε ο κ. Williams”.

Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή εγκυμονεί και πολλούς άλλους κινδύνους για την εναέρια κυκλοφορία. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας προειδοποιεί για “πρωτοφανή καιρικά φαινόμενα”.

Το 2022, για παράδειγμα, οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες στην Ευρώπη ήταν τόσο υψηλές, που ορισμένοι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης έλιωσαν. Οι καταιγίδες οδήγησαν σε καθυστερήσεις, εκτροπές και ακυρώσεις πτήσεων και προκάλεσαν ζημιές στον εξοπλισμό επικοινωνίας.

Η ανθρωπότητα δεν μπορεί να σταματήσει εντελώς την υπερθέρμανση του πλανήτη. Θα μπορούσε όμως να επιβραδύνει την κλιματική αλλαγή. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, τα μέτρα δεν είναι αρκετά.

Η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή αναμένει ότι το όριο του 1,5 βαθμού θα επιτευχθεί μεταξύ 2030 και 2035. Σύμφωνα με τη Γερμανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος, αναμένεται αύξηση της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας κατά 1,6 έως 4,7 βαθμούς Κελσίου έως το 2100 σε σύγκριση με την περίοδο 1850-1900, ανάλογα με τις μελλοντικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *