Πολύ καλά πάει η TUI στην Αγγλία…

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

– Μεγάλη διαφημιστική καμπάνια της Τυνησίας

Το 50% του καλοκαιρινού της προγράμματος στην Αγγλία έχει ήδη πουλήσει η TUI, επιτυγχάνοντας ακριβώς την περυσινή της επίδοση στα τέλη Μάρτη και ως εκ τούτου στο “στρατόπεδο” του μεγάλου Tour operator επικρατεί ικανοποίηση. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές έχει ήδη πουλήσει το 48% του καλοκαιρινού προγράμματος με μια μέση αύξηση στην τιμή της τάξης του 8%. Σχετικά καλά εξελίσσεται και το χειμερινό πρόγραμμα του βρετανικού tour operator. Στο μεταξύ 3μηνη μεγάλη διαφηστική καμπάνια ξεκινά η Τυνησία στην αγγλική αγορά. Μάλιστα στο πρώτο δίμηνο του 2012 οι Βρετανοί τουρίστες που επισκέφθηκαν την Τυνησία, άγγιξαν αριθμητικά τα επίπεδα του 2010, δηλαδή τα επίπεδα προ κρίσης και όλα δείχνουν ότι η χώρα αυτή επανακάμπτει δυναμικά, σε αντίθεση με την Αίγυπτο

Για όποιον θέλει περισσότερες λεπτομέρειες, το σχετικό άρθρο έχει ως εξής:
“Our differentiated products which are difficult for all our competitors to replicate continue to perform strongly, and currently account for 63% of UK bookings, up seven percentage points on prior year,” said the update.
“We have continued to increase the proportion of holidays sold online with 40% booked online for Summer 2012, up five percentage points versus the prior year.”
UK summer 2012 controlled distribution is at 90% , with online sales accounting for just under half of this.
Meanwhile, UK Winter trading is exceeding expectations, with UK, booked load factor currently at 90%, slightly ahead of this stage last year.
“We are pleased with our price performance, with average selling prices up 4% due to inflationary cost increases and increased differentiated product sales,” it added.
TUI chief executive Peter Long said: “We are pleased with our winter performance, particularly in the UK, where our focus on differentiated product and online distribution is resulting in us out-performing the market.
“Summer 2012 volumes have improved in all key markets since our last update. We are pleased with the development of bookings and pricing in the UK, where we continue to out-perform the market and have a strong performance in online sales.
“In addition, our business improvement programme is progressing according to plan. We remain confident that these self-help measures, coupled with our strategy, will help us to deliver in the current challenging macro-economic environment.”
Trading in France, however, remains difficult where bookings for North Africa are weaker than originally anticipated.