ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ: Η σύντηξη FORUM & NURNBERG MESSE αλλάζει τα δεδομένα, στο εγχώριο εκθεσιακό γίγνεσθαι

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Πήρε το «δακτυλίδι» κι από το 2021 θα διαδεχθεί τον κ. Νίκο Χουδαλάκη στην ηγεσία της FORUM AE. O λόγος για τον κ. Θανάση Παναγούλια, εμπορικό διευθυντή και μέτοχο της FORUM, ο οποίος σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ» μιλάει για τη διαδοχή, χαρακτηρίζοντάς τη ως πρόκληση και δεσμεύεται να παραμείνει στην «πρώτη γραμμή» των εξελίξεων και όχι στα μετόπισθεν.

Άνθρωπος μετρημένος, που μελετά και σχεδιάζει προσεκτικά κάθε του βήμα και απόφαση, και επικεντρωμένος στον στόχο, ο κ. Παναγούλιας μιλάει για τη νέα «σελίδα» για τη FORUM, μετά την εξαγορά της από τον εκθεσιακό οργανισμό NURNBERG MESSE, έναν από τους μεγαλύτερους εκθεσιακούς οργανισμούς στον κόσμο. Μία ιστορική, στρατηγική συμφωνία, που αλλάζει τον εκθεσιακό χάρτη στη Ν.Α. Ευρώπη, προσφέροντας αξιόλογες προοπτικές ανάπτυξης στην ελληνική εκθεσιακή βιομηχανία, αλλά και στην ελληνική οικονομία. Μία συνεργασία, η οποία, όπως ο κ. Παναγούλιας λέει, επικυρώνει την εμπιστοσύνη που δείχνει η κραταιά, γερμανική οικονομία στον κλάδο των εκθέσεων στη χώρα μας και αναδεικνύει τη FORUM στη μεγαλύτερη θυγατρική του εκθεσιακού «γίγαντα», παγκοσμίως.

Παράλληλα, ο κ. Παναγούλιας μιλάει για τις εκθέσεις Xenia και HORECA, τις οποίες χαρακτηρίζει ως «απόλυτους εκθεσιακούς πυλώνες στον κλάδο του Τουρισμού», σημειώνοντας πως στόχος της FORUM είναι η εξωστρέφεια και η περαιτέρω διεθνοποίησή τους.

Ο ίδιος αναφέρεται στην τεράστια δυναμική του κλάδου των εκθέσεων στη χώρα μας και στις δυνατότητες της Ελλάδας να αναβαθμιστεί σε εκθεσιακό hub, για ολόκληρη την περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η συνέντευξη

Μόλις το καλοκαίρι ανακοινώσατε την πώληση του 80% της εύρωστης οικονομικά και διαρκώς αναπτυσσόμενης Forum στον κρατικό γερμανικό εκθεσιακό όμιλο Nurnberg Messe GmbH, έναν από τους 15 μεγαλύτερους εκθεσιακούς οργανισμούς στον κόσμο. Κατ’ αρχάς, τι ήταν αυτό που σας ώθησε να προχωρήσετε στην πώληση της εταιρίας και ποιο είναι το μέλλον της, μετά τη στρατηγική συμφωνία με τον γερμανικό εκθεσιακό οργανισμό;

-Πρόκειται στην ουσία για τη σύμπραξη δύο εύρωστων, δυναμικών, υγιών εταιριών, που ορμώμενες από διαφορετικές αφετηρίες συναπαντώνται σε ένα κομβικό σταυροδρόμι: από τη μια η Forum, ήδη από την ίδρυσή της, εδώ και 30 χρόνια, έχει «χτιστεί» με «δομικό υλικό» τη διαρκή ανάπτυξη και την εξωστρέφεια και, από την άλλη, το Nurnberg Messe Group στοχεύει στην ολοένα και πιο ευρεία παγκοσμιοποίηση του δικτύου του. Σε αυτό το πλαίσιο, αναζητά σε διεθνές επίπεδο τους ικανούς εκείνους εταίρους, που θα εμπλουτίσουν και θα ενδυναμώσουν το, ήδη, εντυπωσιακό portfolio του. Δεν είναι άξιο απορίας, λοιπόν, το γιατί η στρατηγική αυτή συνεργασία ήταν επιθυμητή και από τις δύο πλευρές, εξ ου και επισφραγίστηκε με την αμοιβαία, επωφελή, ιστορική συμφωνία, που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο.

Οι κ.κ. Peter Ottmann, CEO Nürnberg Messe Group, Nίκος Χουδαλάκης, CEO FORUM SA, Dr. Roland Fleck, CEO Nürnberg Messe Group.

Σαφώς, τώρα, μας δίνεται πολύ πιο «απλόχερα» η ευκαιρία να διεθνοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τις υφιστάμενες εκθέσεις μας και να εισχωρήσουμε σε νέους κλάδους, που απασχολούν ήδη το ενδιαφέρον μας.

Αυτό που στην ουσία αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα για μας είναι να συμβάλουμε, στο πλαίσιο ενός εθνικού πλάνου, στο να μετατραπεί η χώρα μας σε διεθνές εκθεσιακό hub.

Η εξωστρέφεια αποτελεί για τη Forum -και σίγουρα πρέπει να αποτελεί και για την ελληνική οικονομία- το «όχημα», που θα ξαναβάλει την Ελλάδα στις «ράγες» της ανάπτυξης.

Ποιο είναι σήμερα το οργανόγραμμα της εταιρίας και υπάρχουν ή θα υπάρξουν αλλαγές στη δραστηριότητά της;

-To management της Forum παραμένει εξ ολοκλήρου στην υφιστάμενη ελληνική διοίκηση, καθώς είναι αυτή που, με χρηστή διαχείριση και εμπνευσμένο στρατηγικό σχεδιασμό, οδήγησε την εταιρία στη σημερινή της αριστεία. Η καθολική αποδοχή των επιχειρησιακών πεπραγμένων της ελληνικής διοίκησης από τη γερμανική πλευρά, καταδεικνύει την «ψήφο εμπιστοσύνης», με την οποία μας πριμοδοτεί ο Εκθεσιακός Οργανισμός της Νυρεμβέργης. Όσον αφορά ενδεχόμενες αλλαγές στη δραστηριότητα της εταιρίας, η Forum ήταν, είναι και θα παραμείνει εταιρία διοργάνωσης εκθέσεων.

Αυτό που μπορούμε να πούμε ότι έχει «κλειδώσει» αμετάκλητα, θωρακιστεί, θα έλεγα, είναι η απόφασή μας να επεκταθούμε ακόμα περισσότερο στην εκθεσιακή αγορά, με νέα brands, φυσικά μετά από ενδελεχή μελέτη των δεδομένων, σε συγκεκριμένους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Τι αλλάζει στις εκθεσιακές σας διοργανώσεις μετά την εξαγορά της Forum;

Από αριστερά οι κ.κ. Θανάσης Παναγούλιας, Εμπορικός Διευθυντής FORUM SA, Θανάσης Γιαλούρης, Αντιπρόεδρος FORUM SA, Νίκος Χουδαλάκης, CEO FORUM SA, Peter Ottman, CEO Nürnberg Messe Group.

-Ένα είναι βέβαιο: όταν έχεις στα χέρια σου κάτι τόσο επιτυχημένο, σίγουρα δεν κάνεις παρεμβάσεις σε επίπεδο πειραματισμού. Όλα τα brands που υπογράφουμε -HORECA, XENIA, FOOD EXPO, ARTOZA, ATHENS COFFEE FESTIVAL, BIOFESTIVAL και η πιο πρόσφατη προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό μας, η FOOD TECH- έχουν κατακτήσει την κορυφή της εκθεσιακής αγοράς στους κλάδους στους οποίους απευθύνονται. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που κέντρισαν τόσο έντονα το επενδυτικό ενδιαφέρον του Εκθεσιακού Οργανισμού της Νυρεμβέργης.

Όσον αφορά ενδεχόμενες αλλαγές -μπορώ να διαβεβαιώσω τους εκθέτες, αλλά και τους επισκέπτες μας- αυτές θα γίνουν μόνο υπό το πρίσμα της περαιτέρω εμπορικής βελτίωσης και ενδυνάμωσης των εκθεσιακών μας προϊόντων.

Τι σηματοδοτεί για την ελληνική εκθεσιακή αγορά η εξαγορά της Forum και η είσοδος του γερμανικού Nurnberg Messe GmbH;

-Η είσοδος του Nurnberg Messe Group στον ελληνικό εκθεσιακό χάρτη δεν μπορεί παρά να σημαίνει ένα πράγμα: επικύρωση της εμπιστοσύνης που δείχνει η κραταιά, γερμανική οικονομία στον κλάδο των εκθέσεων στη χώρα μας. Το γεγονός, μάλιστα, ότι ο Εκθεσιακός Οργανισμός της Νυρεμβέργης ανήκει κατά το ήμισυ στο Κρατίδιο της Βαυαρίας και κατά το ήμισυ στην πόλη της Νυρεμβέργης εξάρει έτι περαιτέρω τη βαρύτητα αυτής της στρατηγικής επένδυσης. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι, η επιχειρηματική φιλοσοφία του Nurnberg Messe Group βασίζεται στις μακροχρόνιες, σταθερές επενδύσεις και όχι σε εξαγορές εταιριών, με στόχο τη μεταπώλησή τους για επιπλέον κέρδος. Επομένως, ήρθε για να μείνει. Και αυτό κάνει σε κάθε χώρα στην οποία επεκτείνεται.

Το χαρτοφυλάκιό του τον κατατάσσει στους 12 μεγαλύτερους οργανισμούς διοργάνωσης εκθέσεων στον κόσμο, με 120 κλαδικές διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια, με περισσότερους από 1.000 συνεργάτες σε 11 σημεία του πλανήτη, με δίκτυο αντιπροσώπων, οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε περισσότερες από 119 χώρες, καθώς και με 15 θυγατρικές και εταιρίες συμμετοχών. Μιλάμε, δηλαδή, για έναν εκθεσιακό «γίγαντα», του οποίου η Forum αποτελεί πλέον τη μεγαλύτερη θυγατρική παγκοσμίως.

Από τη δική μας πλευρά, μέσα στην οικονομική «λαίλαπα» της τελευταίας δεκαετίας, αντί να αναδιπλωθούμε, εφαρμόζοντας μια συντηρητική στρατηγική επιχειρείν, ασκήσαμε δυναμική πολιτική ανάπτυξης, εμπλουτίζοντας την ατζέντα μας με νέα εκθεσιακά brands, όπως η FOOD EXPO, το ATHENS COFFEE FESTIVAL, το BIO FESTIVAL, η ΧENIA και πολύ πρόσφατα η FOOD TECH, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην αξία και το εύρος της ελληνικής εκθεσιακής αγοράς.

Μπορεί, λοιπόν, κανείς να συμπεράνει ότι η σύντηξη δύο τόσο επιτυχημένων εταιριών, που ενώνει σε ένα κοινό «όχημα» τις αρετές και τα μεγέθη τους, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για το εγχώριο εκθεσιακό γίγνεσθαι, στο οποίο, ήδη, «πρωταγωνιστούμε».

Δεδομένου ότι πρόσφατα διοργανώθηκε η Xenia 2019, ποια είναι τα μεγέθη της φετινής έκθεσης, ποιες καινοτομίες εισήγαγε και ποιες είναι οι προβλέψεις για το μέλλον της;

-Η Xenia είναι ένας ανεκτίμητος, εκθεσιακός «θησαυρός» για την Ελλάδα, με βαρύ ιστορικό φορτίο, αλλά και με τεράστιες προοπτικές για το μέλλον, λόγω του εύρους και της δυναμικής της αγοράς την οποία «υπηρετεί». Πρόκειται για μια έκθεση premium, 100% εστιασμένη στον ξενοδοχειακό κλάδο, με πολύ υψηλό prestige στη βιομηχανία της Φιλοξενίας. Εξ ου και οι προσδοκίες των επιχειρηματιών, της προμηθευτικής αγοράς, των φορέων, της επιστημονικής κοινότητας είναι ιδιαίτερα υψηλές, τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο περιεχομένου.

Επιτρέψτε μου εδώ να πω το εξής, πολύ χαρακτηριστικό: Σύμφωνα με την έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών, που διενήργησε η Alco, στο πλαίσιο της Xenia 2019, αποδεικνύεται περίτρανα το κύρος που απολαμβάνει η έκθεση στους κόλπους της Τουριστικής Βιομηχανίας, αφού περισσότεροι από το 60% των επισκεπτών θέτουν ως πολύ βασικό κίνητρο για την επίσκεψή τους στην έκθεση την ενημέρωση για τις νέες τάσεις και τις εξελίξεις στην τουριστική αγορά.

Αξιοσημείωτο δε είναι και το γεγονός ότι πάνω από το 85% των επισκεπτών έκλεισε ή πρόκειται να κλείσει εμπορικές συμφωνίες μέσα στους επόμενους 6 μήνες, με εφαλτήριο τις επαφές που πραγματοποίησε στη διάρκεια της έκθεσης.

Μιλάμε, δηλαδή, για έναν εκθεσιακό «επιταχυντή» των επενδυτικών αποφάσεων του πιο στιβαρού «βραχίονα» της ελληνικής Οικονομίας, του Τουρισμού. Μια υψηλότατων προδιαγραφών διοργάνωση, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 500 εκθέτες -ό,τι πιο ποιοτικό και σύγχρονο έχει να προσφέρει η προμηθευτική αγορά- και οι επισκέπτες της οποίας ξεπέρασαν τις 40.000.

Επιτρέψτε μου να τονίσω μια παράμετρο πολύ σημαντική για εμάς: η παρουσία στην Xenia επισκεπτών που έχουν την ευθύνη για τη λήψη αποφάσεων στις επιχειρήσεις τους είναι σχεδόν καθολική. Το γεγονός αυτό προσδίδει στην έκθεση τεράστια εμπορική αξία, αφού το προφίλ των επισκεπτών της συνιστά απαραίτητη και καθοριστική προϋπόθεση για τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών. Για να δημιουργηθεί αυτή η «δεξαμενή» επισκεπτών, έχουμε κάνει ως διοργανωτές της έκθεσης σοβαρή δουλειά, σε βάθος, φιλτράροντας πολύ ουσιαστικά το κοινό, στο οποίο απευθυνόμαστε και το οποίο αποτελεί το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Όσο για τις καινοτομίες της πρόσφατης διοργάνωσης, στοχεύοντας στην παροχή ακόμα πιο υψηλών υπηρεσιών προς τους εκθέτες, αλλά και ποιοτικής πληροφόρησης προς τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις του πιο δραστήριου κλάδου της ελληνικής οικονομίας, ανανεώσαμε τις οργανωτικές δομές της έκθεσης και, παράλληλα, την εμπλουτίσαμε με ακόμα πιο στοχευμένα και καινοτόμα projects.
Το Digi Hotel, όπου παρουσιάστηκαν όλες οι σύγχρονες εξελίξεις και πρακτικές του digital world στη βιομηχανία της Φιλοξενίας, κέρδισε σε πολύ μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον και τα θετικότατα σχόλια των επισκεπτών, ενώ το Hotel Megatrends by Xenia 2019, με 5 καινοτόμα projects χώρων φιλοξενίας, από 5 σπουδαίους αρχιτέκτονες, τοποθέτησε την αρχιτεκτονική και το design στο επίκεντρο, ως βασικά εργαλεία δημιουργίας αξέχαστων εμπειριών φιλοξενίας.

Για πρώτη φορά φέτος, το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, αποδεικνύοντας εμπράκτως τον ενεργό του ρόλο στην ουσιαστική σύνδεση της ελληνικής Αρχιτεκτονικής με την ελληνική Ξενοδοχία, συμμετείχε στην έκθεση, αναλαμβάνοντας τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Architects Lounge, ενός χώρου όπου παρουσιάστηκε μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας, στην οποία αποτυπώθηκε η σχέση της ελληνικής Αρχιτεκτονικής με το Ελληνικό Ξενοδοχείο, μέσα από μια ιστορική αναδρομή.

Παράλληλα, το Architects Lounge, εξελίχθηκε σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης, σε σημείο συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων του κόσμου της Αρχιτεκτονικής & του Design, αλλά και του networking μεταξύ αρχιτεκτόνων και στελεχών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Ποια η συνεισφορά της Xenia στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της ελληνικής ξενοδοχειακής βιομηχανίας και του ελληνικού Τουρισμού;

-Η μεγάλη κατάκτηση της Xenia, που είναι 100% στοχευμένη στην αγορά της Φιλοξενίας, είναι ότι προσφέρει στους επαγγελματίες επισκέπτες της μια τεράστια «βεντάλια» ιδεών και προϊόντων, που τους βοηθούν να «χτίσουν» την καλύτερη δυνατή εκδοχή της επιχείρησής τους, σε όποιο στάδιο και σε όποια κλίμακα κι αν βρίσκεται αυτή. Είτε μιλάμε για τεράστιας δυναμικότητας ξενοδοχειακά συγκροτήματα, είτε για μικρά boutique ξενοδοχεία, είτε μιλάμε για τη φάση έναρξης μια ξενοδοχειακής επιχείρησης, είτε για τη φάση επέκτασης/ανακαίνισης/αλλαγής «ταυτότητας», η Xenia διαδραματίζει τον ρόλο ενός ολοκληρωμένου φόρουμ και μιας πλούσιας «δεξαμενής» σύγχρονης τεχνογνωσίας, υπηρεσιών, καινοτομιών.

Το γεγονός ότι «στελεχώνεται» από όλες τις κορυφαίες εταιρίες της αντίστοιχης προμηθευτικής αγοράς, αλλά και πλαισιώνεται από το κύρος των θεσμικών φορέων και της επιστημονικής κοινότητας, την καθιστά στον απόλυτο προορισμό για κάθε επαγγελματία που γρηγορεί για το μέλλον της επιχείρησής του, επιδιώκοντας να βρίσκεται σε πλήρη, ανταγωνιστική ετοιμότητα.

Ποια είναι η φιλοδοξία σας για την Xenia, αλλά και για τη HORECA, η οποία διοργανώνεται στις αρχές Φεβρουαρίου του 2020;

-Σαφέστατα η εξωστρέφεια και η περαιτέρω διεθνοποίησή τους. Μιλάμε για τους δύο απόλυτους εκθεσιακούς πυλώνες στον κλάδο του Τουρισμού, για τις εκθέσεις που αποτελούν το πιο ισχυρό δίπολο για την αναβάθμιση και την εξέλιξη του πολυτιμότερου εθνικού μας «προϊόντος». Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι ο ελληνικός Τουρισμός παίζει πλέον με όρους πρωταθλητισμού, σε παγκόσμια κλίμακα, μπορεί να κατανοήσει κανείς το βάρος της ευθύνης που μας αναλογεί ως διοργανωτές των δύο αυτών εκθέσεων. Και η ευθύνη στην οποία αναφέρομαι δεν είναι τόσο ή δεν είναι μόνο ευθύνη σε επίπεδο οργανωτικής αρτιότητας, όσο σε επίπεδό «εξαγωγής» της φήμης και της ακτινοβολίας των εκθέσεων εκτός συνόρων, σε μια μεγάλη σφαίρα επιρροής, που ξεπερνάει την περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Ευτυχώς, στο πεδίο προώθησης της εξωστρέφειας, η Forum διαθέτει τον κατάλληλο «επιχειρησιακό οπλισμό», τον οποίο έχουμε «κατακτήσει» και μέσα από άλλα πετυχημένα brands που υπογράφουμε, όπως η Food Expo. Ταυτόχρονα, μέσα από συμπόρευσή μας με τον Εκθεσιακό Οργανισμό της Νυρεμβέργης έχουμε πλέον πρόσβαση σε μια άκρως διεθνοποιημένη τεχνογνωσία, που θα μας βοηθήσει να πετύχουμε ακόμα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προοπτικές του κλάδου των εκθέσεων στη χώρα μας και ποιος ο ρόλος της τεχνολογίας στην εκθεσιακή αγορά;

-Διανύουμε μια συγκυρία κατά την οποία το μέλλον των εκθέσεων στη χώρα μας διαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνο. Πέρα από το γεγονός ότι και οι ίδιες οι ελληνικές εταιρίες διοργάνωσης εκθέσεων έχουν αναπτύξει το portfolio, τις επενδύσεις και την τεχνογνωσία τους την τελευταία δεκαετία, επιδεικνύοντας ιδιαίτερο ζήλο στην αναβάθμιση των brands τους, η στρατηγική τοποθέτηση του εκθεσιακού Οργανισμού της Νυρεμβέργης στον ελληνικό, εκθεσιακό χάρτη καταδεικνύει με τον πλέον εμφατικό τρόπο την αξία και το εύρος της ελληνικής εκθεσιακής αγοράς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ΙCAP, ο κλάδος προβλέπεται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση τη διετία 2019-2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 8,5%. Θεωρώ, λοιπόν, ότι «ανατέλλει» πλέον η εποχή, κατά την οποία η χώρα μας έχει την ιστορική ευκαιρία να βρεθεί στο «τιμόνι» των εξελίξεων στα διεθνή εκθεσιακά δρώμενα, αναβαθμιζόμενη σε εκθεσιακό hub, για ολόκληρη την περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Όσον αφορά τον ρόλο της τεχνολογίας, σίγουρα αποτελεί ένα άριστο εργαλείο για την προώθηση των εκθέσεων, αλλά και για την πιο άνετη «πλοήγηση» σε αυτές, ωστόσο, θεωρώ ότι ακόμα είναι πολύ μακριά το μέλλον της «virtual» έκθεσης. Ο εκθεσιακός χώρος και χρόνος -ως δομή, ως φόρουμ, ως πλατφόρμα επαφών, ως εμπορικό ραντεβού, που ορίζει την «πριν την έκθεση» και την «μετά την έκθεση» δυναμική μιας επιχείρησης- είναι αληθινά αναντικατάστατος.

Πιστεύετε πως η ανάπτυξη του ελληνικού Τουρισμού έχει συμβάλει στην ανάπτυξη της Forum;

-Από την εκκίνηση της HORECA, το 2006, ο ελληνικός Τουρισμός και η Forum διάγουν βίους παράλληλους. Τότε, 14 χρόνια πριν, ήταν το τέλειο momentum για τη «γέννηση» μιας έκθεσης που να «αγκαλιάζει» και να «υπηρετεί» την εποχή προόδου που ξεκινούσε για τη Φιλοξενία στην Ελλάδα. Την τελευταία 5ετία, η άνοδος του Τουρισμού και η έλευση εκατομμυρίων τουριστών στη χώρα μας αυξάνει εντυπωσιακά τις ανάγκες για βελτίωση των υπηρεσιών και των υποδομών των τουριστικών καταλυμάτων. Έτσι, ένας αέναος κύκλος τίθεται σε λειτουργία, αφού οι ξενοδόχοι αναζητούν εξιδεικευμένες, επίκαιρες λύσεις και η προμηθευτική αγορά έχει την ανάγκη να έρθει μαζικά σε επαφή μαζί τους.

Η Forum ήταν παρούσα και σε αυτό το momentum, κατανοώντας την αδήριτη πλέον ανάγκη για μια έκθεση 100% στοχευμένη στον ξενοδοχειακό κλάδο. Έτσι, αναλάβαμε την επανεκκίνηση της ιστορικής έκθεσης Xenia, που αποτελεί τον καταλληλότερο τρόπο και χρόνο για παραγωγική συνεύρεση της προμηθευτικής αγοράς και των Ελλήνων ξενοδόχων. Με αυτή την έννοια, ναι, η ανάπτυξη του Τουρισμού «τροφοδοτεί» το εκθεσιακό μας portfolio κι εμείς με τη σειρά μας επιστρέφουμε στον ξενοδοχειακό κλάδο όλα όσα έχει ανάγκη για να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες απαιτήσεις για υποδομές και υπηρεσίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, στο εγγύς μέλλον πρόκειται να αναλάβετε τα ηνία της εταιρίας, μετά την αποχώρηση του κ. Νίκου Χουδαλάκη. Πώς νιώθετε που θα διαδεχθείτε έναν τόσο επιτυχημένο manager; Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας και τι θα αλλάξετε; Πού θα δώσετε έμφαση; Τι νέο να περιμένουμε;

-Σίγουρα είναι μεγάλη πρόκληση να διαδέχεσαι τον γεννήτορα ενός από τα πιο μεγαλειώδη, επιχειρηματικά success stories στη σύγχρονη ελληνική οικονομία. Προς το παρόν και ως τον Δεκέμβριο του 2020, ο κύριος Χουδαλάκης παραμένει στο «τιμόνι» της εταιρίας και προσωπικά προσδοκώ, σε κάθε περίπτωση, τις πολύτιμες συμβουλές και την εμπνευσμένη καθοδήγησή του και μετά το διάστημα αυτό.

Ο επόμενος ρόλος μου στη FORUM είναι έτσι κι αλλιώς άρρηκτα συνδεδεμένος με τη 13χρονη διαδρομή μου στην εταιρία, καθώς ήμουν και παραμένω μέτοχος και μετά την εξαγορά της από το NurnbergMesse Group.

Όσο για το μέλλον, αυτό για το οποίο μπορώ να δεσμευτώ, όταν βρεθώ στη «γέφυρα του πλοίου», είναι ότι δεν θα λειτουργήσω απλά ως «αχθοφόρος» του ονόματος που «έχτισε» για τη FORUM ο ιδρυτής της. Ατενίζουμε μακριά, γιατί πατάμε στις πλάτες των «προγόνων» μας…

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *