Το αυξημένο κόστος διαβίωσης επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των Γερμανών, οι οποίοι κάνουν αιματηρές οικονομίες για να “διασώσουν” τις καλοκαιρινές διακοπές, κάτι που φαίνεται να μην καταφέρνει το 39%, όπως διαπιστώνει έρευνα της Appinio.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα δύο τρίτα (69%) των Γερμανών θα ήθελαν να εξοικονομήσουν χρήματα για τις διακοπές τους αυτό το καλοκαίρι (66%), ενώ το 39% εκατό θα παραλείψει ακόμη και τις διακοπές. Η εξοικονόμηση γίνεται κυρίως στη διαμονή (64%), στο φαγητό (63%) ή στον προορισμό (60%). Λιγότερα χρήματα προγραμματίζονται επίσης για δραστηριότητες αναψυχής (55 %).
Έλλειψη προϋπολογισμού για δραστηριότητες αναψυχής
Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες (72%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα για δραστηριότητες αναψυχής αυτό το καλοκαίρι λόγω του πληθωρισμού. Οι Γερμανοί θέλουν κυρίως να εξοικονομήσουν χρήματα για φαγητό (72%). Την ίδια στιγμή, σκοπεύουν επίσης να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για εκδρομές Σαββατοκύριακου (57%), πάρκα αναψυχής και θαλάσσια πάρκα (52%) και φεστιβάλ (48%). Το 32% των Γερμανών παραιτείται ακόμη και εντελώς από τα ταξίδια του Σαββατοκύριακου και τα φεστιβάλ λόγω του υψηλού κόστους διαβίωσης, που “συρρικνώνει” τον διαθέσιμο προϋπολογισμό, σύμφωνα με το 74% των συμμετεχόντων στην έρευνα.
Εν τω μεταξύ, το αυξημένο κόστος των δραστηριοτήτων (63%) και το κόστος μεταφοράς και μετακίνησης (45%) είναι επίσης λόγοι για φθηνότερες καλοκαιρινές δραστηριότητες.
Περίπου το 93% ανησυχεί (μάλλον) για την αύξηση του πληθωρισμού. Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία των ερωτηθέντων, τόσο περισσότερο ανησυχούν για τον πληθωρισμό. Ενώ μόνο το 38% των 18 έως 24 ετών ανησυχεί για τον πληθωρισμό, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 62% των 55 έως 65 ετών.
Ταυτόχρονα, η ανάγκη για διαφάνεια αυξάνεται, με τέσσερις στους πέντε Γερμανούς να θεωρούν ότι είναι σημαντικό μια αύξηση των τιμών μεμονωμένων προϊόντων να ανακοινώνεται ανοιχτά (81%), ποσοστό αυξημένο κατά επτά ποσοστιαίες μονάδες από ό,τι πριν από ένα χρόνο (74% τον Ιούνιο του 2022).
Όχι στο παγωτό
Το 73% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ο πληθωρισμός επηρεάζει τη συμπεριφορά τους στην κατανάλωση παγωτού, με το 29% να σχεδιάζει να καταναλώσει λιγότερο παγωτό αυτό το καλοκαίρι, το 27% να λέει ότι θα αγοράζει παγωτό για το σπίτι πιο συχνά και το 17% ότι θα φτιάχνει το δικό του παγωτό πιο συχνά.
1 σχόλιο στο “ΕΡΕΥΝΑ: Σφίγγουν το… ζωνάρι οι Γερμανοί | Σε ποσοστό 39% λένε όχι στις διακοπές”