hellenic

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: “Χαμός για τα μάτια” της Hellenic Seaways !!!

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην κορύφωσή της έχει φτάσει η κόντρα του ομίλου Grimaldi, με τον όμιλο της τράπεζας Πειραιώς και την υπό τον Αντώνη Αγαπητό διοίκηση, της Hellenic Seaways, για τον έλεγχο της εταιρίας, ενόψη μάλιστα της αυριανής γενικής συνέλευσης.
Γενική Συνέλευση, η οποία σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες θα αναβληθεί αρχικά για τα τέλη του μήνα, και σύμφωνα με κάποιες πηγές για αργότερα.
Αυτή τη στιγμή, καλά πληροφορημένες πηγές, αναφέρουν ότι ο όμιλος GRIMALDI, έχει συγκεντρώσει περίπου το 47,5% των μετοχών της εταιρίας, ενώ ο όμιλος Πειραιώς, μαζί με την ΑΝΕΚ, τον Αντώνη Αγαπητό και την ΕΤΑΝΑΠ, φαίνεται να ελέγχουν το 47%.
Βέβαια τίποτα δεν αποκλείει, μία από τις δύο πλευρές να έχει κάποιο “άσσο” στο μανίκι της και να μην τον έχει εμφανίσει ακόμη.
Αυτή τη στιγμή αγοράζονται μετοχές σε τιμές υψηλότερες των 5,5 ευρώ και για μεγάλα πακέτα σε τιμές κοντά στα 7 ευρώ, όταν τον Ιανουάριο που ξεκίνησαν οι προσπάθειες συγκέντρωσης των μετοχών, οι τιμές ήταν στα 0,25 ευρώ (!!!).

Σημειώνεται ότι στην αυριανή γενική συνέλευση, η Τράπεζα Πειραιώς έχει ζητήσει την αλλαγή της διοίκησης της εταιρίας.

Είχαμε γράψει στις 31 Μαίου:

Στο κρίσιμο όριο του 50% των μετοχών της Hellenic Seaways, βρίσκεται ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος αγοράζει συνεχώς μετοχές της εταιρίας, από εγκλωβισμένους εδώ και χρόνια μικρομετόχους, στην προσπάθειά του να ελέγξει την εταιρία, καθώς οι σχέσεις του με την υφιστάμενη, υπό τον Αντώνη Αγαπητό, διοίκηση, είναι «παγωμένες».
Σημαντική κίνηση στο bras de fer μεταξύ Grimaldi και Τραπέζης Πειραιώς – Αντώνη Αγαπητού, η χθεσινή κίνηση της τράπεζας, η οποία σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ζητά στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρίας που έχει προγραμματιστεί για τις 15 Ιουνίου, την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας. Πηγές της αγοράς, που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα, τονίζουν ότι ο όμιλος GRIMALDI, βασικός μέτοχος των Μινωϊκών Γραμμών με ποσοστό υψηλότερο του 90%, από τον Ιανουάριο που ξεκίνησε να αγοράζει μετοχές από μικρομετόχους, κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό του από το 33% στο 47% περίπου. Σημειώνεται ότι η τιμή της μετοχής της Hellenic Seaways, τον Γενάρη κυμαινόταν στο 0,25 ευρώ και σήμερα γίνονται συναλλαγές στα 3,5 ευρώ, με μεγάλα πακέτα, άνω των 70.000 μετοχών, να «κλείνουν» στα 3,7 με 3,8 ευρώ ανά μετοχή.
Την ίδια στιγμή μετοχές αγοράζει και η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία «ξεκίνησε» με 39% περίπου και σήμερα εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει το 40%, ενώ μετοχές «μαζεύουν», ευνόητο για ποιον, η ΑΝΕΚ, ο Αντώνης Αγαπητός, αλλά και άλλοι.
Σημειώνεται ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της Πειραιώς Μιχάλης Σάλλας, αναφέρθηκε στην Hellenic Seaways την οποία όπως είπε, η τράπεζα θα μεταβιβάσει τα επόμενα χρόνια, σε περίοδο όμως που να μεγιστοποιούνται οι αποδόσεις για αυτήν.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αυτή τη στιγμή, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 47% του ομίλου GRIMALDI, 40% της Πειραιώς, 2,5% του Αντώνη Αγαπητού και ένα σημαντικό ποσοστό της ΑΝΕΚ. Ελεύθερο στην αγορά φαίνεται να είναι ένα ποσοστό της τάξης του 10%.
Στα αξιοσημείωτα της όλης διαδικασίας, η αποστασιοποίηση από τα δρώμενα και τη διοίκηση Αγαπητού του τέως ισχυρού άνδρα της εταιρίας και ο οποίος ουσιαστικά την μεταμόρφωσε Μάκη Στρίντζη. Τα ακριβή μετοχικά ποσοστά όλων των πλευρών θα αποτυπωθούν με την κατάθεση των μετοχών, ενόψη της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, που έχει οριστεί για τις 15 Ιουνίου και η οποία κατά τα ειωθότα, δεν θα πραγματοποιηθεί, αφού ο όμιλος Grimaldi, θα ζητήσει αναβολή. Το πότε θα πραγματοποιηθεί τελικά η γενική συνέλευση, θα εξαρτηθεί και από τα ποσοστά που θα συγκεντρώσουν οι αντίπλαες πλευρές…
Τα αποτελέσματα του 2015
Μία από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία της είχε το 2015 η Hellenic Seaways, με τη διοίκησή της να εκτιμά ότι εκτός απροόπτου και το 2016 θα αποδειχθεί ακόμη πιο θετικό έτος για τα αποτελέσματα της ακτοπλοϊκής εταιρείας. Για πρώτη φορά, μετά από πέντε χρόνια συνεχών ζημιογόνων χρήσεων, παρουσιάζει καθαρή κερδοφορία ύψους 3,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 17,4 εκατ. ευρώ, το 2014.
Παρά το γεγονός ότι ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με δύο πλοία λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 131,9 εκατ.ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 26,5%, σε σχέση µε το 2014, γεγονός που οφείλεται, κυρίως, στην αύξηση της μεταφορικής κίνησης, στον επανασχεδιασμό των δρομολογίων και στις νέες γραμμές που δρομολογήθηκαν τα πλοία. Το μικτό αποτέλεσμα βελτιώθηκε κατά 19,7 εκατ. σε σχέση µε το 2014 και διαμορφώθηκε στα 29,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 24,6 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 18,1 εκατ. έναντι της προηγούμενης χρήσης. Η εταιρία, το 2015, διακίνησε 3.269.958 επιβάτες έναντι 2.933.532, το 2014, διαφορά 11%. Το 2015, διακίνησε, επίσης, 296.638 οχήματα έναντι 270.432, το 2014. Επίσης, διακίνησε 62.425 οχήματα έναντι 42.709, το 2014. Το 2015, η εταιρία δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές των Κυκλάδων, του Β.Α. Αιγαίου, των Σποράδων και του Σαρωνικού, ενώ, εκτός από την ακτοπλοΐα, συνέχισε, μέχρι και το Μάιο, την παρουσία της στη γραμμή της Αδριατικής Κορίνθου – Βενετίας. Η έκθεση διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Seaways (HSW) προς την τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων για τη χρήση 2015, που υπογράφουν ο πρόεδρός της Γεράσιμος Στρίντζης και ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Αγαπητός, δείχνει ότι όλα τα μεγέθη της εταιρείας, κινήθηκαν ανοδικά.

Η έκθεση αναφέρεται και στην προσπάθεια του Ομίλου Grimaldi μέσω των Μινωικών Γραμμών να αποκτήσει τον πλήρη μετοχικό έλεγχο της εταιρείας. Για το θέμα αυτό η έκθεση διαχείρισης αναφέρει ότι «τον Φεβρουάριο του 2016 η εταιρεία “Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ”, ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας με ποσοστό 33,4% εκείνη την χρονική περίοδο, εκδήλωσε το ενδιαφέρον του και προχώρησε στην εξαγορά μετοχών από άλλους μετόχους της εταιρείας με στόχο την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της στην Hellenic Seaways. Μέχρι τον Απρίλιο το ποσοστό της εταιρείας “Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ” ανέρχεται σε 45% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Η διαδικασία εξαγοράς μετοχών βρίσκεται σε εξέλιξη». Για το 2016 η διοίκηση της HSW εκτιμά ότι με δεδομένα την οικονομική σταθερότητα στο ελληνικό οικονομικό περιβάλλον, την αναμενόμενη εισροή τουριστών από το εξωτερικό και τη διατήρηση των διεθνών τιμών καυσίμων σε σταθερά επίπεδα, θα παρουσιάσει αύξηση στον κύκλο εργασιών και βελτίωση της κερδοφορίας της σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα χρηματοοικονομικά έξοδα σημείωσαν μείωση και ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ έναντι 9,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση, κυρίως λόγω της αναδιάρθρωσης των δανείων. Τα καθαρά αποτελέσματα (μετά από φόρους) του Ομίλου ανήλθαν στα 3,9 εκατ. ευρώ ύστερα από πέντε συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις, έναντι ζημιών 17,4 εκατ. ευρώ το 2014. Η καθαρή θέση του Ομίλου ανήλθε σε 71,1 εκατ., βελτιωμένη κατά 2,4 εκατ. σε σχέση µε το 2014, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην κερδοφορία της χρήσης. Στη χρήση του 2015 υπήρξαν μεταβολές στην αξία των ενσώματων παγίων λόγω της απομείωσης παγίων, της ζημιάς λόγω μερικής καταστροφής του πλοίου «Highspeed 5», της πώλησης του πλοίου «Ποσειδών Ελλάς», της αγοράς του πλοίου «Νήσος Σάμος» (πρώην «Ionian Queen») και των αποσβέσεων της χρήσης. Η καθαρή τους αξία διαμορφώθηκε σε 230,4 εκατ. έναντι 248,8 εκατ. το 2014. Ο τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε σε 179,6 εκατ. αυξημένος κατά 17,6 εκατ. σε σχέση με το 2014 (162,0 εκατ.). Στις 31/12/2015 το σύνολο των σωρευμένων ζημιών ανέρχεται σε ποσό 133,5 εκατ. περίπου για τον Όμιλο και σε ποσό 132,5 εκατ. περίπου για την εταιρεία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διανείμει μέρισμα, παρά τα κέρδη του έτους. Επίσης κατά την 31/12/2015, το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της μητρικής εταιρείας ήταν μικρότερο του 50% του καταβλημένου μετοχικού της κεφαλαίου και ως εκ τούτου συντρέχουν οι διατάξεις του άρθρου 47 του Ν2190/20. Η διοίκηση της εταιρείας λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη βελτίωση των λειτουργικών της αποτελεσμάτων και θα εξετάσει στο εγγύς μέλλον τα πιθανά μέτρα, κατά το άρθρο 47 του Κ.Ν. 2190/20. Ιδιαίτερα ικανοποιητικό είναι και το γεγονός ότι ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού κατά την 31η Δεκεμβρίου 2015 αυξήθηκε σε 663 άτομα (2014: 464 άτομα) για την εταιρεία (εκ των οποίων τα 554 άτομα -2014: 357- απασχολούνταν ως πληρώματα στα πλοία της) και σε 670 άτομα (2014: 479) για τον Όμιλο (πληρώματα πλοίων 554 -2014: 361- άτομα). Τέλος, να σημειωθεί ότι τον Μάρτιο του 2016 το πλοίο της εταιρείας «Απόλλων Ελλάς» ναυλώθηκε στην εταιρεία Απόλλων Φέρις Ναυτική Εταιρεία. Η διάρκεια της ναύλωσης είναι 7 μήνες, ενώ η σύμβαση περιλαμβάνει και υποχρέωση αγοράς του πλοίου κατά τη λήξη της ναύλωσης τον Οκτώβριο 2016. Η ζημιά από την πώληση του πλοίου έχει υπολογιστεί σε 0,4 εκατ. ευρώ”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *