«Έκανε τη διαφορά» η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με το πλάνο ανάπτυξης του...

«Έκανε τη διαφορά» η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με το πλάνο ανάπτυξης του Τουρισμού

Τριετές Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης Τουρισμού από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

 

pnai_ksd_copyright
Αντώνης Καμπουράκης, Γιώργος Χατζημάρκος, Γιάννης Πάππου, Νίκος Μπόνης

 

  • Δείτε την ομιλία Χατζημάρκου στο κανάλι του money-tourism.gr

Με στόχο τη δημιουργία ενιαίας ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας και την ενίσχυση της θέσης της στην διεθνή τουριστική βιομηχανία, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα, το τριετές Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης Τουρισμού, σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

xatzimarkos_gb_ksd_copyright
Ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος στον εναρκτήριο χαιρετισμό του
papavasileioy_ksd_copyright
Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου Βακιάνη

Αποτελώντας το δυναμικότερο όχημα του ελληνικού τουρισμού, καθώς το Νότιο Αιγαίο υποδέχεται το 25% περίπου των διεθνών αφίξεων και συγκεντρώνει το 30% των τουριστικών εσόδων, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δημιουργεί μια ενιαία επικοινωνιακή ομπρέλα για το σύνολο των νησιών, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε καθένα από αυτά να δομήσει το δικό του ιδιαίτερο και προσαρμοσμένο στα μοναδικά χαρακτηριστικά του πλαίσιο δράσης.
Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο Γιώργος Χατζημάρκος ανέβασε τους τόνους, υπογραμμίζοντας ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τα νησιά και οι άνθρωποί τους κάνουν «πρωταθλητισμό», στηρίζοντας την εθνική οικονομία, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, σημειώνοντας με νόημα ότι  στις αρχές Φεβρουαρίου, που θα ανακοινωθούν τα επίσημα στοιχεία του ΦΠΑ του τελευταίου τριμήνου 2015, θα επιβεβαιωθεί η αποτυχία του επαχθούς μέτρου της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου. Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι σαν Έλληνες θα πρέπει να μάθουμε να συνεργαζόμαστε και να επιδιώκουμε την πρωτιά.
Και αιφνιδίασε τους πάντες, λέγοντας στο κλείσιμο της παρουσίασης: «Εμείς θα διαφοροποιηθούμε από τα συνήθη. Αυτή η μελέτη δεν θα μείνει στο συρτάρι. Εμείς και θα συνεργαστούμε και θα την εφαρμόσουμε…».

Με όχημα την καμπάνια “Aegean Islands.Like No Other”, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θέτει σε άμεση εφαρμογή το σχέδιο ενεργειών προβολής για το 2016, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσει την καμπάνια παρέχοντας στις τοπικές αρχές και φορείς ένα πολύτιμο interactive εργαλείο, μια δυναμική e-πλατφόρμα, μέσω της οποίας έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν, να διαμορφώνουν και να συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της καμπάνιας.
pnai_gb_ksd_copyrightΠαρουσία της αν. υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, του προέδρου του ΣΕΤΕ, Ανδρέα Α. Ανδρεάδη, των βουλευτών και δημάρχων των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου και πλήθους εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων και επιχειρηματικών ενώσεων της περιφέρειας, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γεώργιος Χατζημάρκος, παρουσίασε την ολοκληρωμένη στρατηγική τουρισμού, η οποία πρόσφατα είχε τεθεί και σε διαβούλευση με τους τουριστικούς φορείς και δημάρχους της περιφέρειας.
Στόχος του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας είναι η ανάδειξη και προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας, μέσα από ένα ειδικά σχεδιασμένο και ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων που απευθύνεται σε στοχευμένες αγορές στόχους.

svinou_pnai_ksd_copyright
Η πρόεδρος της Ε.Ξ. Κω Ντίνα Σβύνου, με τον αντιδήμαρχο Κω και τον Περιφερειάρχη

Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού περιλαμβάνει έρευνα και ανάλυση στοιχείων, στρατηγική μάρκετινγκ τουριστικών προϊόντων της Περιφέρειας, σχεδιασμό της ανταγωνιστικής ταυτότητας, πλάνο επικοινωνίας καθώς και τον οδικό χάρτη τουριστικής ανάπτυξης τριετίας.
Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης της καμπάνιας στους δημοσιογράφους και στους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς της εγχώριας τουριστικής αγοράς, και στο πλαίσιο της φιλοσοφίας για συνεργασία και συντονισμό όλων των μερών, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί, πραγματοποιήθηκε κλειστή «Συνάντηση Εργασίας» με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με σκοπό την παράθεση περαιτέρω διευκρινίσεων και αναλυτικότερης συζήτησης επί του τελικού Στρατηγικού Σχεδίου.
LikeNoOther 4 Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος τόνισε: «Η επιτυχία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον Τουρισμό, είναι και επιτυχία της Ελλάδας. Η επιτυχία που έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας, θα έρθει μόνο μέσα από πάρα πολύ δουλειά, οργάνωση, μέθοδο, μελέτη και σχέδιο. Αφήνουμε πίσω μας την περίοδο του αυτοσχεδιασμού και των χαμένων ευκαιριών. Σχεδιάζουμε το αύριο και το διεκδικούμε με οργάνωση, επαγγελματισμό και με όρους που ταιριάζουν σε έναν πρωταθλητή».

Στο βήμα ο προέδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης

«Μέσω των περιφερειακών γραφείων μας, και της Marketing Greece αναπτύξαμε τα στρατηγικά marketing plans τουριστικού προϊόντος για πέντε περιφέρειες της χώρας. Σήμερα μαζί με την Περιφέρεια, παρουσιάζουμε το marketing plan Νοτίου Αιγαίου» δήλωσε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Α. Ανδρεάδης, και συνέχισε λέγοντας «Μια περιφέρεια της οποίας η ποικιλομορφία των προορισμών και η μοναδικότητα κάθε νησιού ξεχωριστά δημιουργούν ένα σύνθετο, αλλά ταυτόχρονα ανταγωνιστικό παζλ για τον ελληνικό τουρισμό».

pnai_parsalis_ksd_copyright
Μ. Παπαβασιλείου, Γιώργος Χατζημάρκος και Ιωσήφ Πάρσαλης

Όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ υπογραμμίζοντας τη συνεισφορά του Τουρισμού στην ελληνική οικονομία, το 2015 έφθασε «…στο 22% (σύμφωνα με το ΙΟΒΕ) έως 25% (σύμφωνα με το ΚΕΠΕ) στο ΑΕΠ της χώρας, ενώ οι δαπάνες μισθοδοσίας των εργαζομένων στον Τουρισμό έφθασαν πέρυσι τα 4 δισ. και αυξήθηκε ο όγκος της μισθωτής απασχόλησης στον κλάδο και κατά 15% τα έσοδα του ΙΚΑ από ασφαλιστικές εισφορές.

Η Έλενα Κουντουρά

kountoura_pnai_ksd_copyright
Η Έλενα Κουντουρά τόνισε ότι φέτος η τουριστική περίοδος επιμηκύνεται στο νότιο Αιγαίο και την Κρήτη, και θα διαρκέσει από τις 20 Μαρτίου έως τις 30 Νοεμβρίου

Χρονιά μεγάλης ευθύνης αλλά και μεγάλης ευκαιρίας χαρακτήρισε το 2016 η υπουργός αναπληρωτής Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, σε ομιλία της στην επίσημη παρουσίαση του τριετούς σχεδίου ανάπτυξης του τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
«Οφείλουμε να συνεχίσουμε με στοχευμένο σχέδιο όλοι μαζί για να κεφαλαιοποιήσουμε την περσινή μας επιτυχία των επιδόσεων- ρεκόρ και να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη και φέτος στον τουρισμό, τον τομέα που δείχνει ξεκάθαρα πλέον ότι κυριαρχεί στην προσπάθεια ανάτασης της εθνικής μας οικονομίας.» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο γνωστός τουριστικός επιχειρηματίας της Ρόδου Κων/νος Μινέττος στην παρουσίαση της ΠΝΑΙ
Ο γνωστός τουριστικός επιχειρηματίας της Ρόδου Κων/νος Μινέττος στην παρουσίαση της ΠΝΑΙ

Η υπουργός αναφέρθηκε στις θετικές προοπτικές από τη μέχρι στιγμής πορεία των κρατήσεων αλλά και στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται από το γενικότερο κλίμα στην ευρύτερη περιοχή, καλώντας το σύνολο των φορέων του ελληνικού τουρισμού σε συνεργασία με κοινό στόχο να βγει δυναμικά ο ελληνικός τουρισμός στις διεθνείς αγορές.
Η υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στην ιδιαίτερα εποικοδομητική συνεργασία που έχει ξεκινήσει το υπουργείο με τις Περιφέρειες, τους φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, για την προώθηση της νέας, ενιαίας τουριστικής εικόνας της Ελλάδος στο εξωτερικό.
Επισήμανε ότι το Υπουργείο σχεδιάζει συντονισμένα το νέο αναπτυξιακό χάρτη της χώρας με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, ενισχύει την εξωστρέφεια του ελληνικού τουρισμού και στηρίζει κάθε προσπάθεια προβολής και παρουσίας στο εξωτερικό.
«Είμαι δίπλα σας, στην προσπάθεια αυτή, στην κοινή προσπάθεια που κάνουμε για να ενισχύσουμε την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς ως η παγκόσμια τουριστική δύναμη που της αξίζει να είναι» ανέφερε χαρακτηριστικά.
LikeNoOther 3Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της υπουργού έχει ως εξής:
«Κύριε Περιφερειάρχη,
Κύριε Πρόεδρε
Κυρίες και Κύριοι,

 

Η παρουσίαση του τριετούς στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Νότιο Αιγαίο, έρχεται σε μία περίοδο έντονης κινητικότητας για τον ελληνικό τουρισμό και σε μία πολύ σημαντική χρονιά.
Μία χρονιά μεγάλης ευθύνης αλλά και μεγάλης ευκαιρίας, που απαιτεί τη συστράτευση όλων των δυνάμεων μας για να βγούμε δυναμικά μπροστά στις διεθνείς αγορές.
Οφείλουμε να συνεχίσουμε με στοχευμένο σχέδιο όλοι μαζί για να κεφαλαιοποιήσουμε την περσινή μας επιτυχία των επιδόσεων- ρεκόρ και να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη και φέτος στον τουρισμό, τον τομέα που δείχνει ξεκάθαρα πλέον ότι κυριαρχεί στην προσπάθεια ανάτασης της εθνικής μας οικονομίας.

Ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος με το δήμαρχο Λειψών Φώτη Μάγγο

Συνυπολογίζοντας τα νέα δεδομένα, όπως αυτά διαμορφώνονται από τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή και τα διεθνή γεγονότα, μεγαλώνει ο ρόλος μας και η ευθύνη μας να έχουμε φέτος μία πετυχημένη τουριστική χρονιά.

Το κλίμα που επικρατεί στην ευρύτερη περιοχή δείχνει μέχρι στιγμής μία παγωμένη εικόνα στις κρατήσεις για την επόμενη περίοδο, και η ασφάλεια δείχνει να αποτελεί κυρίαρχο κριτήριο επιλογής προορισμών φέτος.

Παρόλο που μέχρι στιγμής, στις κρατήσεις για την Ελλάδα, διαφαίνεται ότι θα έχουμε θετικό πρόσημο το 2016, ο ανταγωνισμός μας ,το γνωρίζετε, είναι πολύ σκληρός στη Μεσόγειο και επιβάλλει να βγούμε στις διεθνείς αγορές παρουσιάζοντας συνολικά ένα φρέσκο πρόσωπο, μία νέα και ολοκληρωμένη πρόταση ως παγκόσμιος τουριστικός προορισμός.

papavasileiou_m_ksd_copyrightΗ στρατηγική μας πρέπει επομένως να είναι πολύ ανταγωνιστική, πολύ στοχευμένη και πολύ επιθετική, διότι όπως φαίνεται θα έχουμε εικόνα κρατήσεων τελευταίας στιγμής όλο το χρόνο και σε αυτό πρέπει να επιδείξουμε αυξημένα αντανακλαστικά.

Κυρίες και Κύριοι,
Προκλήσεις υπάρχουν και θα εξακολουθούν να υπάρχουν διότι ο τουρισμός είναι ένας ζωντανός οργανισμός, διαρκώς εξελισσόμενος και μεταλλασσόμενος.
Είμαστε εδώ όμως όλοι μαζί για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες και να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό στον κοινό μας στόχο.
Θέτουμε νέους υψηλούς στόχους, και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με τη σημαντική συμβολή της στον τουρισμό, την απασχόληση και την εθνική μας οικονομία, θα έχει ουσιαστική συμμετοχή και ενεργό ρόλο.

Προσδοκούμε ότι το στρατηγικό σας σχέδιο θα ενισχύσει σημαντικά την παρουσία των προορισμών του Νοτίου Αιγαίου στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Και είμαστε εδώ να σας στηρίξουμε.

Αποτελεί «καθρέφτη» της προσπάθειας που κάνουμε σε εθνικό επίπεδο, όπου μέσα από τη συνεργασία και τη συνένωση όλων των δημιουργικών δυνάμεων, σε ένα πλαίσιο όπου λείπουν οι μικροανταγωνισμοί και όπου υπάρχει κοινό όραμα, μπορούμε να σχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε τις πιο αποτελεσματικές πολιτικές.
Όπως γνωρίζετε, έχουμε ξεκινήσει μία στενή συνεργασία με τις 13 Περιφέρειες, τους φορείς του τουρισμού της χώρας και τον ιδιωτικό τομέα για να προβάλλουμε τη νέα ενιαία τουριστική εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό.

LikeNoOther 1Είμαστε δίπλα σας και σχεδιάζουμε συντονισμένα όλον τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας με βάση τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής. Αξιοποιούμε τις σημαντικές δυνατότητες τόνωσης της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης με οφέλη που θα διαχέονται σε όλη την Ελληνική Περιφέρεια , μέσω των αναπτυξιακών και χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το νέο ΕΣΠΑ και ο επικείμενος αναπτυξιακός νόμος.

Ενισχύουμε την εξωστρέφεια του ελληνικού τουρισμού. Είμαστε μαζί σας στην παρουσία σας στις διεθνείς εκθέσεις και roadshows και προβάλλουμε διαρκώς στο εξωτερικό μέσα από επικοινωνιακές δράσεις ότι η Ελλάδα και οι ελληνικοί προορισμοί είναι ασφαλείς, ελκυστικοί, και προσφέρουν ανεξάντλητες αυθεντικές εμπειρίες.

Στηρίζουμε ειδικότερα τα προγράμματα προβολής και μάρκετινγκ και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει ο κάθε προορισμός και η κάθε περιοχή στις παραδοσιακές και στις νέες αγορές όπου έχουμε κάνει ανοίγματα.

Προβάλλουμε νέους ελληνικούς προορισμούς, νέες εμπειρίες και νέες θεματικές μορφές τουρισμού σε όλη τη χώρα που εμπλουτίζουν το τουριστικό μας προϊόν και ανταποκρίνονται στις ανάγκες επισκεπτών ειδικών ενδιαφερόντων και υψηλών απαιτήσεων.

Από φέτος προχωρούμε στην επέκταση της τουριστικής περιόδου από 20 Μαρτίου έως και 30 Νοεμβρίου, αρχικά στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου- όπως και στην Κρήτη- λόγω των ιδανικών κλιματολογικών συνθηκών που το επιτρέπουν στις δύο αυτές περιφέρειες.

Η επέκταση της τουριστικής περιόδου ήταν πάγιο αίτημα των φορέων του τουρισμού και πλέον προχωράμε στην υλοποίηση του αιτήματος αυτού, με στόχο επιτέλους να πετύχουμε το στόχο άμβλυνσης της εποχικότητας και αύξησης της ροής των τουριστών τους μήνες εκτός αιχμής.

Διαμορφώνουμε το νέο πλαίσιο για την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού. Έχουμε αποφασίσει και προχωρούμε στο σχηματισμό αυτοτελούς διεύθυνσης εναλλακτικών μορφών τουρισμού στο υπουργείο με αντικείμενο την προώθηση τους σε βραχυ-μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

LikeNoOther 2Κυρίες και Κύριοι,
Διαθέτουμε ένα μοναδικό προϊόν με υποδομές και υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών που συνεχώς εμπλουτίζεται.
Έχουμε δημοφιλείς προορισμούς με 10 μήνες ηλιοφάνεια, ανερχόμενους θερινούς και χειμερινούς προορισμούς, υπερσύγχρονες και υψηλών προδιαγραφών ποιότητας υποδομές και υπηρεσίες, και προσφέρουμε την πιο ζεστή φιλοξενία.
Ο ελληνικός τουρισμός είναι ένα μεγάλο πεδίο ευκαιριών, και μπορώ να σας πω από τις επαφές που έχω το τελευταίο διάστημα, ότι εκδηλώνεται σημαντικό ενδιαφέρον από διεθνή κεφάλαια για νέες επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Για μία φορά λοιπόν, να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία αυτή που είμαι σίγουρη ότι θα αναδείξει με τον καλύτερο και πλέον στοχευμένο τρόπο την ελκυστικότητα των προορισμών μας στο Νότιο Αιγαίο, με πολλαπλά οφέλη για τον τουρισμό μας.
Είμαι δίπλα σας, στην προσπάθεια αυτή, στην κοινή προσπάθεια που κάνουμε για να ενισχύσουμε την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς ως η παγκόσμια τουριστική δύναμη που της αξίζει να είναι.

Σας ευχαριστώ θερμά».

ΠΗΓΗΠΗΓΗ: www.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ