Photo by Anna Shvets on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Τι λέει η Expedia για τα ταξίδια το 2022 | Παραμένει ισχυρή η “όρεξη”, παρά την αβεβαιότητα | Σε ποια ταξίδια “φουντώνει” η ζήτηση

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τη διάθεση για ταξίδια να παραμένει ισχυρή και τη ζήτηση για προορισμούς μεγάλων αποστάσεων να εντείνεται, σημάδια επιμήκυνσης εμφανίζει το χρονικό “παράθυρο” αναζήτησης, όπως διαπιστώνει στην τελευταία έκθεσή της για τις ταξιδιωτικές τάσεις το τέταρτο τρίμηνο του 2021 η Expedia Group Media Solutions.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι βασικές τάσεις είναι:

1.Η διάθεση για ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται

Παρά το ταραχώδες τρίμηνο, εξακολουθεί να υπάρχει τεράστια όρεξη για ταξίδια, σε σύγκριση με το 2020. Ο παγκόσμιος όγκος αναζητήσεων το 4ο τρίμηνο ήταν αμετάβλητος, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και πάνω από 70% υψηλότερος, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, υποδεικνύοντας ότι οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν μακριά. Στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού, ο όγκος αναζητήσεων αυξήθηκε σχεδόν κατά 35%, σε σχέση με το 3ο τρίμηνο, λόγω των πρόσθετων “ταξιδιωτικών διαδρομών” για εμβολιασμένους και την
επαναλειτουργία των διεθνών συνόρων σε αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 81% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι αναψυχής τους επόμενους έξι μήνες, με τους Βορειοαμερικανούς και τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες παρουσιάζουν την τάση να ταξιδέψουν για αναψυχή την ίδια στιγμή (86%). Επιπλέον, 1 στους 5 σκοπεύει να κάνει τρία ή περισσότερα ταξίδια αναψυχής.

2.Τα “παράθυρα” αναζήτησης επιμηκύνονται, καθώς τα σύνορα ξάνα-ανοίγουν

Καθώς όλο και περισσότερα σύνορα σε όλο τον κόσμο ανοίγουν ξανά για διεθνείς ταξιδιώτες το 4ο τρίμηνο, και οι καταναλωτές έκαναν κρατήσεις για την περίοδο των χειμερινών διακοπών, το παγκόσμιο μερίδιο των αναζητήσεων στο “παράθυρο” αναζήτησης 31+ ημερών αυξήθηκε κατά 15%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, καταλαμβάνοντας μερίδιο κυρίως από το “παράθυρο” αναζήτησης 0-21 ημερών.
Σε περιφερειακό επίπεδο, η περιοχή EMEA σύμφωνα με την έρευνα της Expedia, κατέγραψε τη μεγαλύτερη μεταβολή προς την κατεύθυνση των μεγαλύτερων “παραθύρων” αναζήτησης, με το “παράθυρο” αναζήτησης 31+ ημερών να αυξάνεται κατά 30%, σε σχέση με το 3ο τρίμηνο.

ExpediaΤο τέταρτο τρίμηνο, το 60% των παγκόσμιων εγχώριων αναζητήσεων αφορούσε την περίοδο αναζήτησης 0 έως 21 ημερών, σημειώνοντας ελαφρά μείωση, από τρίμηνο σε τρίμηνο, καθώς οι ταξιδιώτες έψαχναν για εγχώρια ταξίδια σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Οι περιοχές Β. Αμερικής, EMEA και Ασίας-Ειρηνικού σύμφωνα με την έρευνα της Expedia, σημείωσαν άνοδο στις εγχώριες αναζητήσεις 31+ ημερών. Και οι τρεις περιοχές εμφάνισαν άνοδο μεγαλύτερη από 10%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Expedia

Περισσότερες χώρες στον κόσμο άνοιξαν τα σύνορά τους και πάλι, με αποτέλεσμα αλλαγές στο διεθνές “παράθυρο” αναζήτησης από τρίμηνο σε τρίμηνο και αυξομειώσεις κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου. Το 40% των παγκόσμιων διεθνών αναζητήσεων πραγματοποιήθηκαν στο διάστημα 0 έως 21 ημερών, ποσοστό μειωμένο κατά 10%, έναντι του 3ου τριμήνου, ενώ το μερίδιο για το “παράθυρο” αναζήτησης 31 έως 90 ημερών αυξήθηκε κατά 20%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

3.Σταθερή ζήτηση για προορισμούς μεγάλων αποστάσεων

Βασιζόμενοι σε μια τάση που άρχισε να αναδύεται το 2ο τρίμηνο, η ζήτηση διατηρήθηκε για προορισμούς πέρα από τις περιοχές προέλευσης των ταξιδιωτών, και οι μεγάλες πόλεις συνέχισαν να αποτελούν ελκυστική επιλογή για τους ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο. Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού σύμφωνα με την έρευνα της Expedia, είχε τέσσερις νέους προορισμούς που μπήκαν στην πρώτη δεκάδα το 4ο τρίμηνο -περισσότερους από οποιαδήποτε άλλη περιοχή. Η περιοχή της Λατινικής Αμερικής ηγήθηκε αυτής της τάσης, σε βαθμό που πέντε από τους 10 κορυφαίους προορισμούς με τη μεγαλύτερη ζήτηση για τους ταξιδιώτες που ζουν εκεί να βρίσκονταν σε άλλα μέρη του κόσμου.
Επιπλέον, προορισμοί εκτός της Ασίας-Ειρηνικού -το Ντουμπάι και η Χονολουλού- αποτελούσαν δύο από τους τέσσερις νεοεισερχόμενους στο Top 10 της περιοχής, με το Σίδνεϊ και τη Σιγκαπούρη να προστίθενται επίσης σε αυτήν την κατάταξη.

Αντίθετα, οι ταξιδιώτες με έδρα τη Βόρεια Αμερική συνέχισαν να κάνουν κρατήσεις πιο κοντά στη χώρα τους, με το Κανκούν να είναι ο μόνος προορισμός εκτός της περιοχή που βρίσκεται στην πρώτη 10άδα της λίστας για όσους κάνουν κράτηση στη Β. Αμερική. Ωστόσο, αυτή η τάση φαίνεται ότι θα αλλάξει το 2022. Η ταξιδιωτική έκθεση της Expedia για το 2022 διαπίστωσε ότι το 68% των Αμερικανών σχεδιάζουν το επόμενο ταξίδι τους να είναι ταξίδι μεγάλης απόστασης και πολλοί εκδηλώνουν, ήδη, ενδιαφέρον για διηπειρωτικούς προορισμούς, όπως η Ρώμη, το Μπαλί, το Λονδίνο και Παρίσι, εφέτος.

Μια άλλη διαρκής τάση είναι η αναζωπύρωση της έλξης που ασκούν οι μεγαλουπόλεις. Στο πλαίσιο αυτό, η Νέα Υόρκη περιλαμβάνεται στην πρώτη 10άδα όσον αφορά τις κρατήσεις από όλες τις περιοχές, ενώ όλοι οι νεοεισερχόμενοι στον πίνακα των κρατήσεων για τη Βόρεια Αμερική ήταν μεγάλες πόλεις, όπως το Μαϊάμι, η Ατλάντα και το Σαν Φρανσίσκο.

4.Οι ενοικιάσεις καταλυμάτων διατηρούν τη δημοτικότητά τους

Το 4ο τρίμηνο, οι παγκόσμιες κρατήσεις καταλυμάτων (συμπεριλαμβανομένων και των δύο -ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα καταλύματα-) αυξήθηκαν περισσότερο από 50%, σε σχέση με πέρυσι. Εξετάζοντας τις κρατήσεις το 3ο και το 4ο τρίμηνο, σε παγκόσμιο επίπεδο, το 4ο τρίμηνο υπήρξε μια μετατόπιση από τα ξενοδοχεία στα ενοικιαζόμενα καταλύματα.

Η Λατινική Αμερική είχε ένα ιδιαίτερα ισχυρό τρίμηνο για τις κρατήσεις ενοικιαζομένων καταλυμάτων, οι οποίες αυξήθηκαν περισσότερο από 100%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Η μέση διάρκεια παραμονής για ενοικιάσεις καταλυμάτων το 4ο τρίμηνο αυξήθηκε ελαφρώς σε 5,4 ημέρες, από 5,2 ημέρες που ήταν κατά τη διάρκεια του 2ου και του 3ου τριμήνου.
Στην ΕΜΕΑ, η μέση διάρκεια παραμονής σε ενοικιαζόμενα δωμάτια ξεπέρασε το το όριο της μίας εβδομάδας, στις 7,1 ημέρες.

Expedia

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *