money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

IATA: “Τροχοπέδη” στην ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών οι νέοι περιορισμοί

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Διατηρήθηκε η ανάκαμψη στα αεροπορικά ταξίδια τον Νοέμβριο του 2021, πριν από την εμφάνιση της νέας παραλλαγής Omicron του κορωνοϊού και των περιορισμών τους οποίους επέβαλλαν οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο για να επιβραδύνουν την εξάπλωσή της, η οποία δημιούργησε νέα αναστάτωση στην αγορά των αεροπορικών ταξιδιών.  

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) διαπίστωσε ότι η διεθνής ζήτηση διατήρησε τη σταθερή, ανοδική της τάση τον ενδέκατο μήνα του 2021, καθώς άνοιξαν ξανά περισσότερες αγορές. Ωστόσο, η εγχώρια κυκλοφορία αποδυναμώθηκε, σε μεγάλο βαθμό λόγω των ενισχυμένων ταξιδιωτικών περιορισμών στην Κίνα.

Όπως αναφέρει η IATA, επειδή οι συγκρίσεις μεταξύ των μηνιαίων αποτελεσμάτων του 2021 και του 2020 διαφοροποιούνται από τον αντίκτυπο του Covid-19, όλες οι συγκρίσεις γίνονται με τον Νοέμβριο του 2019, ο οποίος ακολούθησε ένα κανονικό μοτίβο ζήτησης.

Η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Νοέμβριο του 2021 (μετρούμενη σε έσοδα επιβατοχιλιόμετρα ή RPK) μειώθηκε κατά 47,0%, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019. Πρόκειται για μικρή άνοδο, σε σύγκριση με τη συρρίκνωση κατά 48,9% του Οκτωβρίου 2021 από τον Οκτώβριο του 2019.

Τα αεροπορικά ταξίδια εσωτερικού επιδεινώθηκαν ελαφρά τον Νοέμβριο μετά από τη βελτίωση των δύο προηγούμενων μηνών. Τα εγχώρια RPK μειώθηκαν κατά 24,9%, έναντι του 2019, σε σύγκριση με πτώση 21,3% τον Οκτώβριο. Αυτό οφείλεται κυρίως στην Κίνα, όπου η κίνηση μειώθηκε κατά 50,9%, σε σύγκριση με το 2019, αφού αρκετές πόλεις εισήγαγαν αυστηρότερους ταξιδιωτικούς περιορισμούς για να περιορίσουν τις εστίες Covid (πριν την εμφάνιση της Omicron).

Η διεθνής ζήτηση επιβατών τον Νοέμβριο ήταν 60,5%, σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019, βελτιώνοντας την πτώση κατά 64,8% που καταγράφηκε τον Οκτώβριο.

“Η ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας συνεχίστηκε τον Νοέμβριο. Δυστυχώς, οι κυβερνήσεις αντέδρασαν υπερβολικά στην εμφάνιση της παραλλαγής Omicron, στο τέλος του μήνα, και κατέφυγαν στις δοκιμασμένες και αποτυχημένες μεθόδους κλεισίματος των συνόρων, των τεστ Covid για τους ταξιδιώτες και της καραντίνας για να επιβραδύνουν την εξάπλωση. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι διεθνείς πωλήσεις εισιτηρίων που πραγματοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο και τις αρχές Ιανουαρίου μειώθηκαν απότομα σε σύγκριση με το 2019, υποδηλώνοντας ένα πιο δύσκολο πρώτο τρίμηνο από ό,τι αναμενόταν. Αν κάτι έχει δείξει η εμπειρία των τελευταίων 22 μηνών, είναι ότι υπάρχει μικρή έως καθόλου συσχέτιση μεταξύ της θέσπισης ταξιδιωτικών περιορισμών και της πρόληψης της μετάδοσης του ιού διασυνοριακά. Και αυτά τα μέτρα επιβαρύνουν τις ζωές και τα μέσα διαβίωσης. Εάν η εμπειρία είναι ο καλύτερος δάσκαλος, ας ελπίσουμε ότι οι κυβερνήσεις θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή καθώς ξεκινάει το νέο έτος», είπε ο γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh.

Στα… αζήτητα η διεθνής κίνηση στην Ασία

Όσον αφορά την εξέλιξη των διεθνών επιβατικών αγορών, η διεθνής κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων τον Νοέμβριο μειώθηκε κατά 43,7%, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019, αρκετά βελτιωμένη σε σύγκριση με τη μείωση κατά 49,4% τον Οκτώβριο του 2021, έναντι του ίδιου μήνα του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε 36,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 9,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 74,3%.

Οι αεροπορικές εταιρίες της Ασίας-Ειρηνικού είδαν τη διεθνή κίνησή τους τον Νοέμβριο να μειώνεται κατά 89,5%, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019, ελαφρώς βελτιωμένη από την πτώση του 92% που καταγράφηκε τον Οκτώβριο του 2021, έναντι του Οκτωβρίου 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 80,0% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 37,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 42,2% -τη χαμηλότερη μεταξύ των περιφερειών.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής παρουσίασαν πτώση της ζήτησης κατά 54,4% τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019, αρκετά βελτιωμένη σε σύγκριση με τη μείωση κατά 60,9% τον Οκτώβριο, έναντι του ίδιου μήνα του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 45,5% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε 11,9 ποσοστιαίες μονάδες στο 61,3%.

Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής παρουσίασαν πτώση της κίνησης κατά 44,8% τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, σημαντικά βελτιωμένη έναντι της πτώσης 56,7% του Οκτωβρίου σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 35,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 11,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 69,6%.

Οι αεροπορικές εταιρίες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν πτώση 47,2% στην κίνηση του Νοεμβρίου, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη έναντι της πτώσης κατά 54,6% τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019. Η χωρητικότητα του Νοεμβρίου μειώθηκε κατά 46,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες στο 81,3%, αποτελώντας τον υψηλότερο συντελεστή φορτίου μεταξύ των περιοχών για 14ο συνεχόμενο μήνα.

Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 56,8% τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια, ωστόσο, βελτιώθηκε έναντι της πτώσης 59,8% τον Οκτώβριο του 2021, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019. Η χωρητικότητα του Νοεμβρίου μειώθηκε κατά 49,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 10,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 60,3%.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *